Borjog és Bormarketing Konferencia 2018

„Bor, kultúra, üzlet” – Március 1-én rendezik meg a Borjog és Bormarketing 2018 Konferenciát, amelynek már a programtervét is nyilvánosságra hozták, sőt már elindult a jegyértékesítés is!

A Borjog és Bormarketing Konferencia indulása óta évről évre világos célokat fogalmaz meg, és mindenekelőtt hathatós felülete kíván lenni a magyar borért dolgozó szőlészeknek, borászoknak, szakmai szervezeteknek, kormányzati szereplőknek.

A hivatalos megnyitó után a Magyar Turisztikai Ügynökség, illetve a Hegyközségek Nemzeti Tanácsa köszöntőjével veszi kezdetét a Prónay Bence és Rókusfalvy Pál szervezésében megrendezendő konferencia.

A konferencia plenáris szakasza – az esemény címének megfelelően – két fő témakörrel foglalkozik: az aktuális borjogi és bormarketing kérdésekkel.

A konferencia első részben mindig kiemelt figyelmet kap az ágazat jogi környezetének egyszerűsítése és az adminisztrációs terhek csökkentése, hiszen ez a borászok által megfogalmazott egyik legfőbb, általános igény, amely nem csupán hazánkban, hanem nemzetközi szinten is a fontos elérendő célok között szerepel. Emellett ebben a részben az egyik leginkább várt téma mindig a kormányzat tájékoztatása a várható fejlesztésekről és támogatásokról, hiszen itt valóban minden alkalommal húsbavágó kérdések kerülnek terítékre. Ez alkalommal is beszédes Kis Miklós Zsolt, a Miniszterelnökség agrár-vidékfejlesztésért felelős államtitkára előadásának címe: Milliárdok az ágazat szolgálatában.

A konferencia második részében hangsúlyosan a bormarketing kérdések kerülnek terítékre, amikor az ágazati szereplők közösen vizsgálják a magyar bor lehetőségeit, egyeztetik céljaikat és ismertetik a vállalt feladatokat.

A konferencia szintén fontos törekvése, hogy a gazdasági szempontok megjelenítése mellett megfelelő hangsúllyal emelje ki a mértékletes borfogyasztás, a borkultúra fontosságát, ezen előadások között különösen izgalmasnak ígérkezik Dr. Zacher Gábor toxikológus főorvos úr előadása. A konferencia történetében első alkalommal képviselteti magát az előadók között a NAV, dr. Zámbó Péter dandártábornok úr, a szervezetet bűnügyi főigazgató-helyettesének személyében, aki várhatóan egy akciókban bővelkedő előadásban ismerteti a szervezet ágazatot is segítő stratégiáját.

A konferencia szervezői ezúttal is véleményformáló nemzetközi előadókat kértek fel előadónak: például Kanadából érkezik John Szabó Master Sommelier, a Volcanic Wines könyv nemzetközileg ismert és elismert szerzője, vagy Dr. Ignacio Sanches Recarte az európai borágazati vállalkozásokat képviselő szervezet (CEEV) főtitkára.

Az eseményt minden alkalommal egy interaktív bormarketing kerekasztal beszélgetés zárja – a felkért szakembereket „Bormarketing hangsúlyok 2020-ig” témában kérdezhetik majd a résztvevők.

PROGRAMTERV

9.30-9.40 – Hivatalos megnyitó

9.40-9.50 – Köszöntő

Dr. Guller Zoltán, vezérigazgató, Magyar Turisztikai Ügynökség

9.50-10.00 – Köszöntő

Légli Ottó, elnök, Hegyközségek Nemzeti Tanácsa

10.00-10.05 – Köszöntő, programismertetés

Rókusfalvy Pál, a konferencia társszervezője

***

10.05-10.30 – Borkultúra a toxikológus szemével

Előadó: Dr. Zacher Gábor, osztályvezető főorvos

10.30-10.55 – Milliárdok az ágazat szolgálatában

Előadó: Kis Miklós Zsolt, agrár-vidékfejlesztésért felelős államtitkár, Miniszterelnökség

10.55-11.10 – Kávészünet

11.10-11.35 – Bor / marketing / turizmus

Előadó: Magyar Turisztikai Ügynökség

11.35-12.00 – A magyar borpiac szerkezete és annak sajátosságai

Előadó: dr. Szolnoki Gergely, Geisenheimi Egyetem

12.00-12.25 – Borinformatika, borpolitika, bormarketing 2015-2018

Előadó: dr. Brazsil Dávid, főtitkár, Hegyközségek Nemzeti Tanácsa

12.25-12.50 – A nemzetközi kommunikáció új útjai – “il vino italiano”, szórakoztatás, oktatás, bemutatás

Előadó: Stevie Kim, igazgató, Vinitaly International (Felkért előadó.)

12.50-13.40 – Állófogadás

13.40-14.05 – Együttműködés az egyszerűsítés jegyében

Előadó: Gál Péter, eredetvédelemért felelős helyettes államtitkár, Földművelésügyi Minisztérium

14.05-14.30 – Hard discount láncok világa

Előadó: Herczeg Ágnes, nemzetközi borakadémikus

14.30-14.55 – A Nemzeti Adó- és Vámhivatal bűnügyi stratégiája, valamint piactisztítás a borászati ágazatban

Előadó: dr. Zámbó Péter, dandártábornok, bűnügyi főigazgató-helyettes, NAV

14.55-15.10 – Kávészünet

15.10-15.35 – Bor: termék és kultúra, komoly fenyegetettségben

Előadó: dr. Ignacio Sanches Recarte (CEEV főtitkár)

15.35-16.00 – “Vulkán borok” Magyarországon

Előadó: John Szabó MS

16.00-17.00 – Bormarketing kerekasztal – Téma: Bormarketing hangsúlyok 2020-ig

§ dr. Brazsil Dávid (főtitkár, HNT)

§ Bukovics Martin (borszakíró)

§ Győrffy András (marketing szakember)

§ Krasznai Zsófia (nemzetközi borakadémikus, tanácsadó)

§ Laczkó Gábor (főborász, Törley Pezsgőpincészet)

§ Magyar Turisztikai Ügynökség képviselője