Magyar Turisztikai Ügynökség: a bormarketing az országmárka kialakításának fontos alkotóeleme

A bormarketing az országmárka kialakításának fontos alkotóeleme – mondta a Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) vezérigazgató-helyettese csütörtökön az Országgyűlés Mezőgazdasági Bizottságának albizottsági ülésén. Bánhegyi Zsófia hangsúlyozta, hogy a bormarketing szorosan összefügg a gasztronómiával, ezért ezt a két területet az ügynökség együtt kiemelten kezeli. 

Emlékeztetett, hogy kidolgozták a bormarketing stratégiát, amelynek alapja az MTÜ és a Hegyközségek Nemzeti Tanácsának (HNT) ez év tavaszán kötött stratégiai megállapodása.

Elmondta azt is, hogy augusztus 15-ig elkészül az országmárka stratégia, amelynek kialakítását kutatások előzték meg. Magyarországon korábban nem készült olyan turisztikai országmárka, amely nemzetközi kutatásokra támaszkodott volna – tette hozzá.

Gál Péter, a Földművelésügyi Minisztérium (FM) eredetvédelemért felelős helyettes államtitkára arról beszélt: ahhoz, hogy az őszi szüret zökkenőmentes legyen, a felkészülést már most el kell kezdeni. Figyelembe kell venni azt, hogy termőtájanként eltérőek a szőlőfajták és így a felvásárlási árak is, ezért fontos a HNT által kialakított árprognózis, és az, hogy elkészüljön a termelő és felvásárló kapcsolatát szabályozó együttműködési szerződés tervezete, amely mintául szolgál – mondta.

A helyettes államtitkár ismertette: a Magyarországra érkező lédig – folyóborként értékesített – borászati termékek mennyisége az elmúlt években folyamatosan csökkent: míg 2013-ban mintegy 530 ezer hektoliter volt, tavaly már csak 163 ezer, az idén pedig az első fél évben várhatóan mintegy 78 ezer hektoliter lesz a becslések szerint.

MTI alapján