Új formát ölt a magyar stand a ProWein borkiállításon

A világ legjelentősebb borszakmai rendezvényeként nyilvántartott düsseldorfi ProWein 2017 kiállításon a magyar közösségi megjelenést új koncepcionális elemek gazdagítják. A stand és kóstolózóna kialakításában, a rendezvények szervezésében és promóciójában együttműködő partnerként az a német Dee-Wine ügynökség segíti a Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) munkáját.

fotó: innen

A ProWein szakmai komolyságát illusztrálja az évről évre növekvő számú kiállító, illetve látogató. A tavalyi adatok alapján idén több mint 6,000 kiállító mellett 60,000 látogató várható, melyek 50%-a kereskedő, nagy többsége vezető. A sajtó érdeklődését a 34 országból érkező kb. 1000 újságíró mutatja.

Neves nemzetközi szakértők a magyar standon

Idén a magyar kiállítói stand teljesen megújult formai és arculati elemek mellett nemzetközi szakemberek moderálására épülő, új marketing eszközökkel népszerűsített angol ill. német nyelven megtartott kóstolórendezvények megtartásával kívánja felhívni a figyelmet Magyarországra. A szakmai kóstolók moderálására többek mellett olyan nemzetközi szaktekintélyeket sikerült a magyar stand felelőseinek megnyernünk, mint a tokaji borvidéken élő Master of Wine és Master Sommelier címeket birtokló Ronn Wiegand, a közép- és dél-európai borok szakértőjeként ismert Caroline Gilby Master of Wine, továbbá a német és osztrák borpiacon aktív Markus Berlinghof, aki a német sommelier válogatott kapitányaként képviselte hazáját a tavalyi, Buenos Aires-ben megrendezett a Sommelier Világbajnokságon.

Magyar borok a vásáron kívül

Az angol és német nyelvű masterclassok illetve workshopok régiók, bor- és szőlőfajták köré épülnek, így a tokaji száraz borok mellett hangsúlyt kap egyebek mellett a kékfrankos, a villányi franc és a Balaton mint turisztikai célpont is. A szervezők szándéka szerint a ProWein Goes City rendezvény keretében a nagyközönség is találkozhat a magyar borokkal: idén a düsseldorfi Vindega étterem adja majd ehhez a helyszínt. Ezenkívül hagyományteremtő szándékkal igazi party-hangulatot tartogat a borkóstolásban megfáradt szakmai szereplők számára a kiállítás második napjának végére tervezett, kézműves sörökkel és kulináris élményekkel gazdagon ellátott Wine Down – Beer Up! rendezvény.

***

A Dee-Wine-ról

A stand és kóstolózóna kialakításában, a rendezvények szervezésében és promóciójában együttműködő partnerként az a német Dee-Wine ügynökség segíti az MTÜ munkáját, melynek társtulajdonosa, Keszler Beáta a korábbi években több magyar kiállító önálló megjelenését is sikerrel szervezte. A magyar megjelenés népszerűsítésének keretében a sokoldalú program tematikus oldala már most elérhető – innen közvetlenül regisztrálhatnak a vásár látogatói a szakmai kóstolókra. Mivel a közösségi marketing az üzleti szegmentumot sem hagyja érintetlenül, a magyar megjelenés önálló Facebook-oldalt is indított, melyen keresztül a nemzetközi borszakértő közönség és értékesítési értéklánc számos további szereplője is elérhetővé válik.