Új magyar borstratégia: a piacképes, fenntartható szőlő- és bortermelés a cél

Elfogadták a szőlő-, borágazati stratégiát, amelynek a társadalmi egyeztetése még augusztusban kezdődött – mondta a Hegyközségek Nemzeti Tanácsa (HNT) főtitkára az M1 aktuális csatornán kedden. Brazsil Dávid kiemelte: a 2025-ig szóló stratégiát alulról jövő kezdeményezéssel, hat regionális tanácskozást követően dolgozták ki, elsődleges célja a piacképes és fenntartható szőlő- és bortermelés.

borospohar-pince-hordo

A stratégia az utánpótlásképzéstől a kutatás helyének és szerepének meghatározása mellett tárgyalja a munkaszervezés, az értékesítés javításának lehetőségét és az önkormányzatiság továbbfejlesztését is.

Nemzetközileg jól elismert, virágzó ágazat létrehozását tekintik célnak, amely magas hozzáadott értékű termékeket állít elő – mondta. A borturizmus fejlesztése is a stratégia eleme.

A stratégia társadalmi elfogadottsága biztosított, végrehajtása hamarosan megkezdődik – jelezte.

MTI