Kína simán megiszik egy év alatt 1 millió liter magyar bort

A 2014-es adatok legalábbis ezt mutatják. A 2015-öshöz még nincs hozzáférés, de mivel a mennyiség egyértelműen növekszik, és az exporton belül nő a fehérborok, valamint a pezsgő, pezsgőbor aránya is, így megnyugodhatunk: a kínai torok ma az egyik leglojálisabb csatornája a Kárpát-medence remekeinek, a furmintnak, a kékfrankosnak, a bikavérnek és a villányi cabernet franc-nak.

kina-borfogyaszto

fotó: innen

25 ezer eurós támogatás a hazai kézműves borok kínai népszerűsítésére

Varga-Sabján Dávid, a Magyar Kézműves Borászok Szövetségének pekingi irodavezetője a “Furmint arcai” elnevezésű szakmai találkozón elmondta: vállalásuknak megfelelően 2016 végéig 11 rendezvényen népszerűsítik a minőségi magyar borokat. A kiválasztott “zászlóshajók”, amelyekre összpontosítanak, az aszú, a furmint és három vörösbor: a kékfrankos, a bikavér és a villányi franc.

A magyar borok kínai promóciójára kiírt 25 ezer eurós pályázat nyertese szerint a Földművelésügyi Minisztérium támogatása nélkülözhetetlen ahhoz, hogy a világ második legnagyobb piacán sikerrel szerepeljenek a magyar borok.

Amíg komoly marketingtőke nincs, marad a direkt sales

Varga-Sabján úgy véli, a hatalmas kínai piacon csak a magyar piaci szereplők összefogása, közös fellépése egyengetheti a szakmai körökben egyébként egyre ismertebbé és népszerűbbé váló magyar borok útját. A 15 éve Kínában dolgozó szakember hozzátette: az elmúlt fél év intenzív marketingmunkájának eredményeként az említett öt borból két konténer, vagyis 35 ezer palack szinte azonnal vevőre talált. “Nem mellékesen sikerült egy konténer magyar hordót is eladnunk, amelyek már úton vannak Kínába” – jegyezte meg.

Elmondta: promóciós programjuk a személyes találkozók során átadott tudásra, a borok megismertetésére, a kínai szakmai és szélesebb közvéleményt formáló személyiségek megnyerésére épül, amit szerinte azért fontos, mert a magyar borok mögött egyelőre nincs olyan tőke, ami a hatékony marketinghez elegendő volna.

Jók a kilátások

A rendelkezésre álló magyar és kínai statisztikák szerint 2014-ben 1 millió 100 ezer liter magyar bort szállítottak a kínai szárazföldre, ami értékben 3,24 millió eurónak felelt meg. Piaci szakértők szerint a mennyiség egyértelműen növekszik, és az exporton belül nő a fehér borok, valamint a pezsgő, pezsgőbor aránya is.

MTI alapján