Borjog és Bormarketing Konferencia 2016: Egység, közösség, eredetvédelem

“Egység, közösség, eredetvédelem” a mottója az idei, március 3-án rendezendő Borjog és Bormarketing Konferenciának, melyre borászokat, szakújságírókat, jogászokat, kormányzati szervek képviselőit, bormarketing szakembereket és minden érdeklődőt várnak a szervezők, hogy megvitassák az aktuális borjogi kérdéseket és párbeszédet kezdeményezzenek a hazai bormarketing irányvonalairól.

borjog

fotó: innen

A konferencia kiemelt célja, hogy felületet biztosítson a szőlőbor ágazatot segítő véleményformáló gondolatoknak és teret adjon a szakmát érintő érdemi kommunikációnak.  Az esemény szervezője dr. Prónay Bence, jogász és Rókusfalvy Pál, borász, marketingszakember. A rendezvényt a Boscolo New York Palota Róma termében tartják. Jelentkezni lehet a www.borjog.hu/konferencia oldalon; a produkcio@roxer.hu címen; illetőleg a www.aborkonferencia.hu oldalon.

A KONFERENCIA RÉSZLETES PROGRAMJA

9.30 órától

MEGNYITÓ, SZAKMAI KÖSZÖNTŐ
Kis Miklós Zsolt, Miniszterelnökség, agrár-vidékfejlesztésért felelős államtitkár

MODERÁTORI KÖSZÖNTŐ
Rókusfalvy Pál

10.00-10.25

Megújul a HNT – A magyar borászat jövőképe
Előadó: Légli Ottó, elnök, Hegyközségek Nemzeti Tanácsa

10.25-10.50

Tokaji jövőkép / programok tervek a szőlőbor ágazat fejlesztésére
Előadó: Héjj Dávid, miniszterelnöki biztos

10.50-11.05

Kávészünet

11.05-11.30

Ágazati összefogás – közös stratégia, közös lehetőségek
Előadó: Lipcsey György, a Magyar Turizmus Zrt. agrármarketing vezérigazgató helyettese

11.30-11.55

Jövedéki szabályok változása – jelentős könnyítések a szőlőbor ágazat számára
Előadó: Dr. Bogdány Viktor tanácsadó, Nemzetgazdasági Minisztérium

11.55-12.20

Az eredetvédelem jelentősége a magyar borászatban
Előadó: Gál Péter, Földművelésügyi Minisztérium; eredetvédelemért felelős helyettes államtitkár

12.20-12.45

Az európai agrártermékek promóciója, a borászat lehetőségei.
Előadó: Sárecz László, tanácsadó, Földművelésügyi Minisztérium

12.45-13.40

Állófogadás

13.40-14.05

Adminisztrációs terhek – eredmények, elvárások
Előadó: Dr. Brazsil Dávid, főtitkár, Hegyközségek Nemzeti Tanácsa

14.05-14.30

Hagyomány, minőség, ár
Előadó: Szepsy István, borász, Szepsy Pince

14.30-14-55

Magyar bor a gasztronómia szolgálatában – Bocuse D’or
Előadó: Hamvas Zoltán, a Magyar Bocuse d’Or Akadémia elnöke

14.55-15.10

Kávészünet

15.10-15.35

A Junibor működése, céljai
Előadó: Hernyák Tomi és ifj. Gál Tibor, a Junibor elnöke és alelnöke

15.35-15.50

Wine in Moderation, the social responsibility movement of the wine sector
Előadó: Stylianos Filopoulos, Director – Wine in moderation

15.50-16.15

Wilhelm Klinger, Managing Director, Austrian Wine Marketing Board – Az előadás egyeztetés alatt

16.15-17.15

Bormarketing kerekasztal – Téma: „Stratégia és finanszírozás”

Irányított kerekasztal beszélgetés az alábbi résztvevőkkel:

  • Balassa István (borász, Balassa Bor)
  • Dr. Brazsil Dávid (főtitkár, Hegyközségek Nemzeti Tanácsa)
  • Ditz Edit (nemzetközi borakadémikus)
  • Frittmann János (borász, Frittmann Borászat)
  • Új Péter (főszerkesztő, 444.hu)

Facebook-esemény: itt