Wine Expo Hungary: Magyar borokat népszerűsít külföldön a Lidl

Több mint száz magyar borászat közel 540 féle borát mutatta be a Lidl Magyarország hét ország Lidl képviselőinek az áruházlánc által második alkalommal megrendezett Wine Expo Hungary keretében. Az expo – a kormányzati törekvésekkel összhangban – a magyar borok Európán belüli népszerűsítését, exportját és a gazdasági növekedést igyekszik elősegíteni – írja a cég közleményében.

wine-expo-hungary

fotó: Máthé Zoltán

Kiemelten fontos, hogy a kiváló minőséget képviselő kisebb családi és kézműves pincészetek is lehetőséget kapjanak megjelenni a külföldi piacokon – hangsúlyozta közleményében a Lidl Magyarország Bt.

Grósz Jenő, a cég igazgatóságának elnöke a közlemény szerint kiemelte: tavaly várakozásokon felül alakult az értékesítés, az éves borexport negyedét, mintegy 800 ezer palackot a Wine Expo Hungary napján rendeltek meg. A múlt évben 41 magyar pincészet 56 féle borából mintegy 3,1 millió palackot adtak el hat európai országba – tette hozzá.

A közlemény idézi Magyar Leventét, a Külgazdasági és Külügyminisztérium gazdaságdiplomáciáért felelős államtitkárát, aki elmondta: 2015 a magyar agrárexport felfuttatásának éve lesz, ezért különösen örülnek a Lidl Magyarország kezdeményezésének, amelynek segítségével számos európai országban megjelenhetnek a magyar borok. Az államtitkár a közlemény szerint kiemelte a Lidl beszállítói programját, amelynek köszönhetően 60 százalék felett van a magyar termékek aránya az áruház teljes kínálatában.

A Wine Expo sikerét jelzi, hogy az idei évben megduplázódott az érdeklődők száma, hat ország, Nagy-Britannia, Csehország, Szlovákia, Lengyelország, Bulgária és Románia képviselői kóstolhatták végig azt a majdnem 540 féle bort, amelyből kiválaszthatták, melyek jelenjenek meg országaik áruházainak polcain – olvasható a tájékoztatásban.

MTI alapján